luni, februarie 07, 2011

Regele care nu s-a visat rege

Dupa ce am vazut filmul asta, am stat un pic si m-am gandit cati dintre noi suntem norocosi sa facem ce ne dorim, ce visam cu adevarat si ne place?

Poate foarte putini. Si cati dintre acestia mai fac si o treaba buna.?Poate si mai putini… Care e legatura cu regele nostru?

George VI, nascut Albert Frederick Arthur George si cunoscut in familie ca Bertie a fost cel de-al doilea fiu al regelui George V al Regatului Unit. A copilarit in umbra fratelui sau mai mare, Eduard, mostenitorul tronului.

Sotia sa - Elizabeth Angela Marguerite Bowes-Lyon, i-a refuzat cererea in casatorie de 2 ori , nefiind tocmai incantata de rigorile pe care le presupunea o astfel de viata (“being afraid never, never again to be free to think, speak and act as I feel I really ought to").

La moartea tatalui sau, Bertie era al doilea mostenitor in linia de succesiune la tronul britanic. Doar ca fratele lui, pe sleau spus, nu avea chef de atributii monarhice si a zis pas pentru a se putea insura cu o doamna divortata de doua ori si care nu ar fi putut ocupa titlu de Regina Consoarta.

Si uite asa, Bertie al nostru s-a vazut “uns” Rege taman inainte de al doilea Razboi Mondial. Ceea ce multi credeau ca va fi un dezastru, a ajuns sa fie unul dintre cele mai iubite cupluri regale, mai ales pentru sustinerea aratata fata de poporul britanic in timpul razboiului. Regina Mama era considerata de Hitler “cea mai periculoasa femeie din Europa” Smile. Personal cred ca mi-a fost cea mai simpatica din toata familia si imi aduc si acum aminte de ultimele ei aparitii publice la sfarsitul anilor ‘90, inceputul anillor 2000.

Pentru un documentar complet vizionati

Povestea lor mi se pare interesanta din perspectiva unor oameni care au intors destinul in favoarea lor si au ramas in istorie drept eroi.

Cateodata, pofta vine mancand!

Niciun comentariu: